Jeśli posiadasz zadłużenie w opłatach za lokal gminny i nie masz możliwości w całości go spłacić, to… rozłóż je na dogodne raty, które zostaną dopasowane do Twoich możliwości finansowych! Ponadto poprzez spłatę zaległości w ratach zatrzymasz machinę dalszego naliczania odsetek od posiadanego długu.
Kto może, z tego skorzystać?
- Osoby, które znalazły się w trudnej sytuacji materialnej, a dochody lub ich brak nie pozwalają na spłatę zadłużenia w całości.
Od czego zacząć
- należy wypełnić wniosek o rozłożenie zaległości na raty (tutaj do pobrania) lub odebrać go osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańców (POM-y) lub Dziale Windykacji, a następnie
złożyć go w odpowiednim POM-ie, - w przypadku braku wpłat za zajmowany lokal należy dokonać wpłaty trzech kolejnych opłat za zajmowany lokal lub też dokonać jednorazowej wpłaty w wysokości trzykrotności naliczonych opłat,
oraz przedstawić
- dokumenty dotyczące dochodu uzyskanego przez wszystkich pełnoletnich członków danego lokalu w okresie ostatnich 6 miesięcy pomijając miesiąc, w którym składa się wniosek,
- w przypadku braku dochodów potrzebne będzie zaświadczenie o zarejestrowaniu lub niezarejestrowaniu w Powiatowym Urzędzie Pracy,
- osoby pod opieką Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie składają zaświadczenie o pobieraniu lub niepobieraniu świadczeń,
- emeryci i renciści przedkładają zaświadczenie z ZUS także za ostatnie 6 miesięcy, pomijając miesiąc, w którym składa się wniosek lub ostatnie dwie decyzje o przyznanym uprawnieniu,
- w przypadku pobierania alimentów należy przedłożyć wyrok sądu ustalający ich wysokość.
Do postępowania warto także przedstawić wszelkie dokumenty potwierdzające trudną sytuację zdrowotną czy socjalno-bytową, tj. dokumentację medyczną, techniczną dotyczącą stanu mieszkania.
Gdzie dostarczyć dokumenty?
Z kompletem ww. dokumentów należy stawić się osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika do Działu Windykacji Bytomskich Mieszkań – ul. Armii Krajowej 54b.